Unboxing: De Dutch Postcard Swap

maart 12, 2017


Vrijdag was het zover, de eerste Dutch Postcard Swap mocht uitgepakt worden. Feest! Mijn pakketje viel woensdag in de brievenbus. Een prachtig versierde doos. Duidelijk iemand die raad weet met handlettering. Het pakketje ging nog even de kast in, tot vrijdagochtend. Het moment waarop de deksel van de doos mocht. In deze blog de unboxing van de Dutch Postcard Swap die ik mocht ontvangen. 

Ik gaf jullie eerder al een sneak peek van de swap die ik verstuurde. De ontvangster is dit weekend echter niet thuis en gaat het pakketje morgen openen. Later deze week volgt een blog over mijn verstuurde pakketje.


Handlettering
De buitenkant van de doos blijkt uitstekend aan te sluiten bij de inhoud. Met de hand gevouwen zakjes en enveloppen, gedecoreerd met handlettering. Bij deze swap neem je de foto's op het Instagram account van je swapmaatje als basis voor het pakketje dat je samenstelt. Het pakket dat ik mocht ontvangen is gemaakt door @letters_en_lijnen. Een creatieve dame met een kleine webshop in handgemaakte kaarten en posters.


Met aandacht gemaakt
Dat ze mijn account en blog goed heeft bekeken blijkt wanneer ik de swap verder uitpak. Uit de papieren zakjes haal ik twee fijne rolletjes washi tape, een stempel en diverse zakjes thee. Mooie én bruikbare cadeaus. Dat vind ik ook direct het fijne aan deze swap, het is kleinschalig. Geen duizenden deelnemers of zo groot mogelijke pakketten. Persoonlijke aandacht en liefde voor papier staan centraal.


Op de bodem van het doosje ligt een mapje van papier met daarop mijn naam. Deze dame heeft écht haar best gedaan er iets moois van te maken, wat een feestje om deze swap uit te pakken.


De kaarten
Bij het openen van het mapje zie ik nog meer cadeautjes in de vorm van labels en stickers. Allemaal in dezelfde zwart-wit kleurstelling. De envelop op links is behoorlijk zwaar en bevat de kaarten, de basis van de Dutch Postcard Swap. Je stuurt minimaal vijf ongeschreven kaarten, waarvan je er twee zelf mag maken.


Ik val met mijn neus in de boter en haal uit de envelop drie handgetekende kaarten met inspirerende quotes. Zelf ben ik helemaal niet zo'n kei in handlettering. Des te leuker om van het werk van anderen te genieten.


Het tweede setje kaarten, tevens in zwart-wit, is geïnspireerd op Parijs. Het zijn drie kaarten uit de webshop Kaartje van Papier. Een merk waar ik nog niet eerder mee in aanraking ben geweest. Leuk, want dat was ook eigenlijk waar ik op hoopte toen ik me inschreef voor deze swap. Missie geslaagd, want wat een heerlijk pakketje mocht ik ontvangen. Dat is wel eens anders geweest bij grotere swaps.

Tweede ronde
In de blog van dinsdag kondigde ik het al aan, de Dutch Postcard Swap komt terug voor een tweede ronde. Ik twijfelde even over deelname, de swaps komen vrij snel achterelkaar, maar heb me toch opnieuw ingeschreven. Juist om de kleinschaligheid die ik al noemde. De eerste editie is wat mij betreft meer dan geslaagd. Niet alleen om het pakketje dat ik mocht ontvangen, maar ook vanwege de goede organisatie. Je kunt je tot en met 26 maart aanmelden voor de tweede ronde van deze swap.

Natuurlijk ben ik reuze nieuwsgierig naar de ontvangst van mijn pakketje. Morgen is mijn swapmaatje terug op haar adres en kan ook daar de deksel van de doos. Wordt vervolgd!

You Might Also Like

4 reacties

  1. Wat een leuke swap! Ken je #echtepostiscool al? Daar doe ik aan mee. Ook erg leuk. Is te vinden via Twitter en Instagram :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Ik heb de swap die je noemt weleens langs zien komen via Twitter. Hopelijk is het net zo'n blijmaker als deze voor mij was.

      Verwijderen
  2. Leuk om te ontvangen! Voor de tweede ronde heb ik me ook aangemeld. Heb er echt zin in! ❤ Super leuk.

    Groetjes. Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, Jeanine! Heerlijk aan de knutsel binnenkort.

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.