Tip: Tweede editie voor de Dutch Postcard Swap

maart 07, 2017


Hoewel de pakketjes uit de eerste editie vrijdag pas geopend mogen worden, is er al een tweede editie voor de Dutch Postcard Swap aangekondigd. Deel twee gaat eind deze maand van start, inschrijven kan tot en met 26 maart. Hoe zat het ook weer met deze swap en hoe staat het met het pakket dat ik deze week verstuurde?


Op Instagram liet ik gisteren de stapel ingepakte kaarten en cadeautjes al zien. Gaat dit in het doosje passen? Bij welke swap ook, keer op keer is het opnieuw een kwestie. Enthousiasme natuurlijk, voor je het weet ligt de hele knutseltafel vol. Op een goede manier, want ik geniet enorm van het knutselen.

Hoe werkt het?
In deze swap verstuur je vijf ongeschreven kaarten, waarvan je er twee zelf mag maken. Daarnaast vul je het pakketje aan met twee kleine cadeautjes. Dit is geen al te grote swap en dat zal veel mensen aanspreken. Onder de hashtag #dutchpostcardswap op Instagram komen op het moment diverse grotere pakketten voorbij, dit is in de tweede editie niet de bedoeling. Een pakketje moet door de brievenbus passen.


Deze tweede editie begint op 2 april, dan worden de swapmaatjes bekendgemaakt. Je hebt dan een kleine maand de tijd om kaarten te verzamelen en het geheel creatief in te pakken. Op 28 april worden de pakketjes verzonden. Om mee te doen met deze swap heb je een account op Instagram nodig.

Meedoen is leuk!
De Dutch Postcard Swap is bedacht door de 19-jarige Anne Hanselman. Bij aanvang van de eerste editie vertelde ze op deze blog al vol enthousiasme over haar idee. Je kunt het interview met Anne hier teruglezen. Of ik net zo enthousiast ben? Ja, dat ben ik zeker. Op de foto's in deze blog zie je al een kleine sneak peek van wat ik verzonden heb. Volgende week zal ik in een blog laten zien wat ik precies verstuurde én wat ik heb ontvangen. Momenteel is de brievenbus nog leeg, dus ik wacht in spanning af.

Aanmelden voor de tweede editie is mogelijk via www.swappen.simpsite.nl. Anders dan bij de eerste editie is er nu geen sprake van een maximaal aantal deelnemers. Mocht je nog twijfelen of je mee wilt doen, daar heb je tot 26 maart aanstaande de tijd voor. Hoewel, twijfelen is eigenlijk niet nodig. Gewoon doen, leuk!

You Might Also Like

8 reacties

  1. Nu doe ik mee, leuk! Ik hou van het kleine, bedankt voor je tip.
    Ik weet zeker dat jouw pakket enorm gewaardeerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, Ageeth! Het kleine is inderdaad fijn. Veel plezier met de voorbereidingen.

      Verwijderen
  2. Oh jee... dit is iets wat ik wel moet doen! Ik heb eerder twee swaps gedaan en hoewel ik het leuk vond, heb ik veel dingen ontvangen die ik niet zo leuk vond. Postkaarten zijn altijd goed. Ik ga me inschrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen! De eerste editie is mij goed bevallen. Goed georganiseerd en ik zie uitsluitend mooie pakketjes voorbijkomen. Dat is bij de grote swaps weleens anders. Ik deel je ervaring wat dat betreft.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Gezellig, Lien! Daar ga je vast geen spijt van krijgen.

      Verwijderen
  4. Super leuk! Ik zit ook te twijfelen om weer eens met een swap mee te doen! Deze spreekt me wel echt aan, omdat hij zo klein is! En de verwachtingen van de andere dan ook niet uit de hand gaan lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa, doen! Dit is echt een swap voor jou <3

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als internetredacteur bij een regionale krant. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.