Kringloopgeluk: Vintage papier en marmer uit mijn jeugd

maart 17, 2017


Met het heerlijke weer van afgelopen week kon een fietstochtje naar de kringloopwinkel niet ontbreken. Met de lente in aantocht krijg ik de neiging het hele interieur om te gooien, herkenbaar? Ik scoorde enkele accessoires voor in huis én viel met mijn neus in de boter op de afdeling met kantoorbenodigdheden.


Sprongetje in de lucht
Rommelend in de bakken met papierwaren viel mijn oog plots op deze verpakking. Een setje blauwe luchtpostenveloppen, ongebruikt en in ongeopende verpakking. Een tamelijk unieke vondst, want deze enveloppen zijn al tijden uit de gratie. Ik vond er eerder een aantal in een kringloop in een klein dorpje, maar dat waren altijd losse exemplaren. Op zich al bijzonder dat die losse exemplaren terecht zijn gekomen bij een kringloop en niet linea recta de papierbak in zijn gegaan.


Des te leuker om nu een complete set te kunnen bemachtigen. Ga ik ze gebruiken voor snailmail? Goed mogelijk. Hoewel ik mezelf dan wel even zover moet krijgen de verpakking open te scheuren. Dat vind ik toch wel een dingetje bij vintage artikelen hoor. Zeker bij papierwaren. Wat dat betreft ben ik nogal een verzamelaar. De vondst maakt me enorm gelukkig, maar het gebruiken is een tweede. Op de een of andere manier vind ik dat toch zonde, juist omdat deze enveloppen steeds moeilijker vindbaar zijn. Maar hé, zo'n vondst delen met iemand die er net zo dol op is, dat is natuurlijk ook een mooie gedachte.


Jeugdsentiment
In de titel van deze blog staat het al beschreven: marmer uit mijn jeugd. Ik ben opgegroeid in de jaren 90 en kan me herinneren dat marmer destijds net zo trendy was als dat het momenteel is. Met name dit soort waxinelichthouders, in groepjes van drie, behoren toch wel tot de klassiekers. Ik was eerder niet zo van marmer in huis, maar na de vondst van een waxinelichthouder vorige maand begin ik het materiaal toch wel erg te waarderen als eyecatcher op een kast of tafel. Deze set van drie kon ik dus niet laten staan.


Krak zegt het ei
Behalve het witte potje op de bovenste foto, mocht ook dit eivormige potje mee. De afdeling met spullen voor Pasen is weer opgebouwd. Ik ben niet zo van de gekleurde eitjes, maar dit soort 'grapjes' kan ik wel waarderen. Subtiele accenten om het voorjaar binnen te halen. Zo kocht ik verleden week in het tuincentrum al een aantal tulpenbolletjes. Zo leuk om te volgen hoe de bloemen iedere dag weer iets groter zijn geworden. Daarbij ruiken ze ook nog eens heerlijk naar de lente. Het kleine geluk kan zo simpel zijn.

You Might Also Like

3 reacties

  1. Wat een super vondst de enveloppen. Heel romantisch vind ik ze.

    Groet, Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was een geslaagd bezoekje aan de kringloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke spulletjes heb je gevonden. Vind de enveloppen echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.