Tip: Kaarten uitwisselen in de Dutch Postcard Swap

januari 17, 2017


Tip van de week! Op Instagram kwam ik deze week de aankondiging voor de Dutch Postcard Swap tegen. Een perfecte swap voor liefhebbers van snailmail en postcrossing. Ben je actief op Instagram, dan ken je vast de grote Instaswaps in het voor- en najaar. Swappen is hot business en de projecten schieten als paddenstoelen uit de grond, in alle soorten en maten. Het idee voor het swappen van postkaarten was ik echter nog niet eerder tegengekomen. Ik heb me direct ingeschreven, wat een leuk concept!

Post maakt blij
De Dutch Postcard Swap is bedacht door de 18-jarige Anne uit Nijmegen. In het dagelijks leven studente dramatherapie en net als vele anderen dol op het ontvangen en verzenden van post. Om jullie iets uitgebreider te kunnen tippen, vroeg ik Anne naar het idee voor deze swap. Vol enthousiasme begint ze te vertellen: "Kaarten, wie wordt er nou niet blij van? Met die gedachte kwam het idee voor de Dutch Postcard Swap omhoog. Het is de bedoeling dat je een pakket samenstelt met minstens vijf postcards, waarvan je er maximaal twee zelf mag maken, en één of twee kleine cadeaus. Natuurlijk afgestemd op je swapmaatje."

Hoe schrijf je je in?
Op de eerste dag ontving Anne al meer dan 30 aanmeldingen. Inschrijven voor de Dutch Postcard Swap (hashtag #DutchPostCardSwap op Instagram) kan tot 5 februari via www.swappen.simpsite.nl. De swapmaatjes worden bekendgemaakt op 12 februari. De pakketjes worden verzonden op 5 maart.

Op de website staat precies beschreven waar een pakketje aan moet voldoen. Zo is het de bedoeling dat de kaarten en cadeautjes op een leuke manier worden ingepakt. Anne beschrijft het treffend: "Het is de bedoeling dat je swapmaatje een glimlach op zijn of haar gezicht krijgt tijdens het openen." Een visie die prachtig aansluit bij snailmail en postcrossing. Wat mij zo trekt aan deze swap is de kleinschaligheid. Geen grote pakketten, maar slechts een setje kaarten met een klein cadeautje. Hoe leuk is het om je voorraad kaarten via deze manier uit te breiden, misschien nieuwe merken of ontwerpers te leren kennen.

Je kunt Anne volgen op Instagram: @anne_swap voor info over de swap en @xanne720x voor haar persoonlijk account. Tip: @swapjunkie geeft een overzicht van alle Nederlandse swaps binnen Instagram.

In de Dutch Postcard Swap is ruimte voor maximaal 60 deelnemers. Twijfel niet te lang!

You Might Also Like

0 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.