Kringloopgeluk met een verzameling vintage stationery

februari 19, 2016


Op schattenjacht in de kringloopwinkel, ik hou er zo van. Nu heb ik ook wel geluk met het aanbod aan kringloopwinkels hier in de buurt. Om de stad waar ik woon liggen een aantal kleinere dorpjes en het aanbod van die winkels is dikwijls om te smullen. Dan hebben we het over écht vintage spullen. 

Vintage shit kopen én een goed doel steunen
Dinsdagmiddag stapte ik in de auto om naar kringloop Wawollie in Goor te rijden. De opbrengst van deze kringloopwinkel komt ten goede aan doelen die zich inzetten voor dierenwelzijn, natuur en milieu. Ik vind dat een fijne gedachte. 

Overigens zijn de prijzen daardoor beslist niet aan de hoge kant. De kringloopwinkels in de kleinere dorpjes vragen hier zelden de hoge prijzen die je dikwijls tegenkomt in de grotere steden. Ga ik in Enschede naar de kringloop, dan is het geen uitzondering dat de prijzen nog over de nieuwwaarde heengaan. Bij Wawollie niet, daar kun je gerust je mandje volladen voor slechts een paar euro. 
 
Opbrengst van de schattenjacht
Tijdens de schattenjacht van afgelopen dinsdag vond ik een prachtige verzameling vintage stationery. Diverse stempels, twee setjes airmail enveloppen en paperclips in fijne kleurtjes. Kijk je mee?


Postduif gezocht voor bezorging van prachtige enveloppen
Zo heel af en toe duiken ze nog op, deze airmail enveloppen. Mijn laatste voorraad was er bijna doorheen, dus deze vondst kwam als geroepen. Ik gebruik ze zo nu en dan bij snailmail.


Luchtpost uit vervlogen tijden
Deze Nederlandse versie van de airmail enveloppen was ik nog niet eerder tegengekomen in een kringloopwinkel. Hoewel ik ze wel ken van internet. De officiële term voor dit soort enveloppen is 'luchtpostblad'. Dit exemplaar komt uit begin jaren 70 van de vorige eeuw. Op de foto zie je ook de datumstempel die ik vond, daarover straks meer. De enveloppen mochten mee voor 5 cent per stuk.


Stempelen met ABC en 123
Als je me ergens gelukkig mee maakt dan zijn het wel alfabet stempels. Ik heb inmiddels een hele verzameling. Deze set mocht natuurlijk niet achterblijven. De stempels zaten overigens niet al keurig  gesorteerd in het bakje hoor, dat heb ik later thuis gedaan nadat ik de stempels gewassen had. Ze zaten oorspronkelijk in een plastic zakje, maar plakten aan alle kanten. Tja, ook dat is kringloop.


Paperclips voor in mijn agenda 
Vorige week was ik de stad al eens ingegaan, op zoek naar mooie paperclips om te gebruiken in mijn nieuwe leren agenda. Online vond ik ze in de meest leuke designs, maar het live aanbod viel tegen. Des te leuker dat ik dinsdag in de kringloop een zakje clips tegenkwam in mijn favoriete kleurstelling.


Terug naar 8 oktober 1978
Deze datumstempel telt van 1978 tot 1988. Toen was ik dus nog niet eens geboren hè! Zo te zien is de stempel goed gebruikt. De wieltjes draaien ook niet meer, maar met de hand is het mogelijk de datum te veranderen. Ik vind dit zo'n leuke vondst. Een datumstempel stond al een tijdje op mijn lijstje, leuk bij het maken van post. Dat het dan ook werkelijk een vintage exemplaar is vind ik nog veel leuker.  


Kringloopgeluk onder de streep
Prima score, toch? Er lag nog zoveel meer moois, maar ik probeer mezelf toch enigszins in te houden met het kopen van allerhande spullen. Voor je het weet barst je huis uit zijn voegen en dat is nu juist niet de bedoeling. Genieten van klein moois volstaat. Voor zowel de datumstempel als de set alfabet stempels betaalde ik 50 cent. Het zakje paperclips mocht mee voor 30 cent. De vondsten die je in deze blog op de foto's ziet staan hebben me samen slechts € 1,60 gekost. Dat is nou kringloopgeluk!

Wandel jij ook zo graag rond in kringloopwinkels? Ik ben benieuwd naar jullie laatste vondsten :-)

You Might Also Like

9 reacties

  1. Hoi Ingrid,
    Leuk dat je weer aan het bloggen bent. Toevallig ben ik vorige week naar de kringloop geweest en heb maar liefst 1 item gevonden, waar ik overigens wel heel blij mee was. Een fotoalbum van de Hema waar je de foto's in moet plakken op witte bladen. Die ga ik gebruiken als art journal in A4 formaat. De pergamijnbladen die ertussen zitten gooi ik niet weg. Nee, die haal ik eruit en daar maak ik leuke mini envelopjes van voor de snailmail. Helemaal top! en dat voor maar 95 cent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt als een heel fijn projectje! Fijne vondst :-)

      Verwijderen
  2. Wauw wat een goede vondsten en die prijzen! ;0 Die hebben wij al lang niet meer in Zwolle, vroeger wel haha maar tegenwoordig liggen de prijzen veel hoger.. Maar ik ben ook echt een kringloopfanaat, ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet meer weet wat mijn laatste vondsten waren, haha oeps..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pareltjes, heerlijk!
    De laatste tijd zoek en vind ik bijzondere bloempotten <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och wat een mooie spulletjes! Ik ben wel eens in een kringloopwinkel geweest, maar kom er eigenlijk helemaal niet zo vaak. Zou het wat vaker moeten doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke vondsten zeg! Jij hebt er ook wel oog voor. Veel plezier ermee! En nu heb ik meteen weer zin om weer eens richting te kringloop te gaan, laatste keer is alweer een maand geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, ik ben jaloers op je mooie enveloppen ;)!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een pracht vondsten! En die prijzen... dat zijn nog eens de "echte" kringloopprijzen! Ik zit hier nu stiekem helemaal jaloers te zijn op al dit kringloopgeluk haha! Leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.