Een papiersnijder van slechts € 1,99. Top voor nop?

oktober 24, 2015


Bij Wibra liep ik eerder deze week tegen een papiersnijder aan. Dat het een voor papierliefhebbers nuttig apparaatje is hoef ik vast niet uit te leggen. Ik kocht 'm en ging er thuis mee aan de slag. Eerlijk is eerlijk, ik had zo mijn twijfels. Met een prijs van slechts € 1,99 zal het wel een gammel dingetje zijn. Hoeveel kwaliteit mag je verwachten voor zo'n klein prijsje? Top voor nop, of laten liggen in het schap?


De papiersnijder is van het merk Authentic Writewell en zit verpakt in een kartonnen doosje. Ik kende het merk niet, maar via Google kom ik het in de vorm van kantoorartikelen in diverse webshops tegen. Wat krijg je nu precies? Een plastic plankje, met plastic liniaal en snijmes met rubberen kop. Duidelijk discount, maar dat hoeft geen bezwaar te zijn. Als het ding zijn werk maar doet ;-)


De liniaal klap je naar boven door de magneetbevestiging te verbreken. Dat moet je niet met al te veel geweld willen doen, maar tot zover werkt het prima.


Op beide zijden zit een verhoging met daarnaast twee ingegraveerde liniaaltjes. Schuif je het papier tegen de verhoging, dan ben je vrij zeker dat je het recht kunt snijden.


Het papier klem je onder de grote liniaal en dan begint het leukste van al... snijden!


De papiersnijder is groot genoeg voor het snijden van papier op A4-formaat. Weer een punt gescoord!


Top voor nop? Reken maar van yes! Voor papier van normale dikte is deze papiersnijder meer dan prima. Hoe lang ie precies meegaat is nu nog moeilijk te voorspellen, maar op een dag is het mesje natuurlijk bot. Toch is dit weer zo'n tool die iedere snailmailer of papierliefhebber in zijn of haar knutselkast zou moeten hebben liggen. En dat voor € 1,99... TIP van de week! 

Fijn weekend :-)

You Might Also Like

3 reacties

  1. Ik kocht twee keer een papiersnijder bij de Action (inclusief een reservemesje). Werkte geweldig, maar wordt al lang niet meer verkocht. Ik ben blij dat jij met een alternatief komt! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht er ook een bij de Action, maar kon daarna mooi nergens nieuwe mesjes krijgen :( Beetje zonde om dan een heel aparaat te moeten weggooien. Iets om mee te nemen in je overweging dus ;)

      Verwijderen
  2. Wauw, wat een handig ding! En super goedkoop zeg, ik ga er eens achteraan.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.