DIY: stempel je eigen lint

maart 18, 2014


In de blog waarin ik de inktkussens van HEMA en VersaCraft vergeleek schreef ik al over de mogelijkheden van VersaCraft inkt om te kunnen stempelen op andere materialen dan papier. De hoogste tijd voor een vervolg: stempel je eigen lint.

Benodigdheden:
  • Schaar
  • Strijkbout
  • Je favoriete stempels
  • Katoen (ik kocht bij IKEA een lap 'DITTE', € 2,99 per meter) 
  • Inktkussen geschikt voor katoen (ik gebruikte VersaCraft 182 Real Black)


Leg allereerst de stempel op de lap stof om zo te bepalen hoe breed het lint moet worden. Knip de stof iets in en scheur deze vervolgens af naar beneden. Het handige van scheuren is dat het lint op deze manier in de volledige lengte even breed zal zijn en ook nog eens een speels randje krijgt. Neem nu de strijkbout en strijk de vouwen uit de reep stof.


Tijd om te stempelen! Voorzie het blanco lint naar eigen inzicht van afdrukken met één of meerdere stempels. Zorg wel dat je na iedere afdruk de stempel opnieuw voorziet van inkt, voor het beste resultaat. Klaar? Laat het lint ongeveer tien minuten drogen en strijk het daarna opnieuw, om de inkt te fixeren. Daarna is de afdruk permanent en kan je het lint gebruiken. Leuk ter decoratie, om een cadeautje mee in te pakken of als cadeautje voor in de snailmail.

You Might Also Like

11 reacties

  1. Wat een onwijs leuk idee! Ik ga mijn letter stempels daar maar eens voor gebruiken, thanx voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg! Heb toevallig net een nieuw stempelkussen besteld, olijfgroen, ga zeker eens zo'n lintje maken! (En ik doe graag mee.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. suzan langebeeke18 maart 2014 om 16:34

    oo ziet er leuk uit, ik maak graag kans
    groetjes suzan suusjelang@planet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een keer een brief(je) gekregen op zo'n lint. Had iemand helemaal voor me gestempeld met letterstempels. Hij hangt al een paar jaar op mijn knutselkamer. Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee! Zo kun je nog eens een cadeautje origineel inpakken. Ik maak ook graag kans op dit leuke lint!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig leuk, origineel en simpel idee! Lijkt me leuk om dit lint te winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke ideeën doe ik hier toch op! :) Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk idee hoor!! Loot ook gelijk graag mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg leuk! Had van de week nog VersaCraft inkt in mijn handen en dacht het niet nodig te hebben - nu heb ik het wel nodig hihi.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.